MAAZ

Deze opdrachtgever is een grote speler in de kaasindustrie. Met innovatieve oplossingen en een ‘state-of-the-art’ distributiecentrum hebben ze een geheel nieuwe kijk op het maken van kaas. Hier hoort natuurlijk een moderne huisstijl bij. Belangrijk bij deze huisstijlontwikkeling was dat de ambacht van het kaasmaken – en het gegeven dat kaas een natuurproduct is – niet verloren mocht gaan. De huisstijl is uiteindelijk een combinatie geworden van strakke lijnen, natuurlijke fotografie en het gebruik van natuurlijke materialen bij drukwerk.

WHAT WE DID
  • LOGO
  • BRANDING
  • PRINT DESIGN
  • WEB DESIGN
  • FOTOGRAFIE
  • TEKSTEN

De basis voor het logo:

Het wapen staat voor klasse, kennis, authenticiteit en kwaliteit. Maaz typeert zichzelf bovendien als een strijdbaar bedrijf.

+

Oranje staat voor oer-Hollandse nuchterheid.

+

Strakke lijnen staan voor moderne toepassingen en innovatie. De M staat voor het vertrouwde gezicht van de oprichter.

Print

Voor een mooie, eenduidige, corporate uitstraling is er een compleet huisstijlpakket ontworpen met daarin onder andere visitekaartjes, briefpapier en enveloppen.

ONLINE

Ook online wordt deze herkenbare uitstraling doorgetrokken in een volledig ontwikkelde website en is er een praktisch Powerpoint-sjabloon ontwikkeld waar intern ook mee gewerkt kan worden.

Say Cheese
fotografie voor MAAZ Cheese