Wat wij NIET gaan doen in 2020

Het is bijna 2020. Dat betekent dat we op dieet gaan, meer tijd met de kinderen door gaan brengen, eindelijk eens naar een homeopaat gaan, vaker een boek gaan lezen, meer gaan bewegen en elke dag onze vitaminepillen gaan slikken. Op de werkvloer gaan we een nieuw marketingplan maken, ons verdiepen in SEO, nuttige podcasts luisteren en meer doen met social media. Want ja, als je de marketingguru’s moet geloven, komen daar toch nieuwe klanten vandaan? Mooi zeg, al die goede voornemens. Wij zeggen: waarom gewoon eens even niet? Gewoon niks, nakkes, nada, maar go with the flow.

Deze blog is ontstaan omdat we een beetje moe van onszelf worden. Elke keer weer nemen we ons voor om elke twee weken een blog te schrijven (wat is nou elke twee weken?!), twee keer per week iets op social media te zetten (genoeg inspiratie toch?) en onze online aanwezigheid te vergroten (lees: bovenaan in die verrekte Google-machine). Het klinkt vooraf allemaal zo logisch en vooral zo makkelijk. De praktijk blijkt een stuk weerbarstiger. Omdat we alle drie creatieve mensen zijn, denken we dat we onze eigen social media er wel even bij kunnen doen. Dat we elke twee weken een blog over onze business uit onze mouw kunnen schudden. Dat we voor onszelf met regelmaat net zo’n gaaf brandingconcept neer kunnen zetten als voor onze klanten. Soms hebben we een leuke ingeving, maar heel vaak ook helemaal niet. Want hoe cliché ook, het werk an sich vraagt al genoeg van iedereen, niet in de laatste plaats creativiteit.

Laten we duidelijk zijn: je hoort ons niet klagen. We zijn superblij met elke opdracht die we mogen doen. Alleen zo tegen het einde van het jaar beseffen we ons dat we daar misschien ook wel gewoon tevreden mee zijn. We komen tot de conclusie dat ook zonder het wekelijks schrijven van een blog en geforceerd creatief doen op Instagram, bestaande én nieuwe klanten ons weten te vinden. En dat we elke dag hoe dan ook ons stinkende best doen om onze klanten iets te bieden waarvan zij achteroverslaan, in de positieve zin van het woord. Dus bij dezen spreken wij ons goede voornemen voor volgend jaar uit: we gaan NIET meer de verwachting scheppen dat je elke week online wat van ons hoort. En eerlijk gezegd zouden we elke onderneming die daar mee worstelt dit willen aanraden; doe het niet meer. Of schakel onze hulp in ;-). Een blog of nieuwsbrief als we echt iets te vertellen hebben of een social media-post om een te gek nieuw project te laten zien, ja. Blogs over onze hobby’s of een foto van onszelf aan de lunchtafel, nee. Want uiteindelijk denken wij dat het voor heel veel opdrachtgevers niet zo belangrijk is om te weten wat voor huisdieren we hebben (een langharige witte kat uit Egypte, zie foto hieronder), maar dat in de eerste plaats telt dat je flexibel bent, snel bereikbaar en hun vraag omzet in een passend en uniek antwoord. En vooral een heel gaaf concept waar over nagedacht is. So that’s what we will do, jij ook?

Wat we overigens ook niet gaan doen in 2020:

  • Diepzeeduiken (om in de woorden van Martien Meiland te spreken: waarom zouden we?)
  • Sporten op werk (die sportschool een verdieping onder het kantoor klonk verleidelijk, maar nee)
  • Altijd maar ja zeggen (Riet en Kees zeggen in elk geval wel ja als ze een huwelijksaanzoek krijgen, Ronnie is al onder de pannen)
  • Zuurkool eten
  • Lachgas gebruiken
  • Een tweede kat adopteren (Kees komt nu al als een haarbal binnen, laat staan met een tweede erbij)
  • Naar een waarzegster gaan (we blijven liever in control over onze eigen toekomst)
  • Met een eenwieler naar werk (of wat dacht je van zo’n hippe hoverboard?!)
  • Van job switchen (MYOB is veeeel te leuk)
  • Zeuren over ons bikinilijf (zoals we vorig jaar wel deden)
  • Een Brazilian wax nemen (again: waarom zouden we?! Is zooo 2019)
  • Mooie opdrachten NIET vieren (kom maar op met die vrijdagmiddagborrels)

We wensen iedereen bij deze alvast een fantastisch 2020 (want om voor het verstrijken van het nieuwe jaar nóg een blog te schrijven, kleine kans)