“Goedemorgen CEO, President en DGA van Mind your own business.”

“Oh hi creative floor manager!”

“Leuk dat name droppen, maar ik wilde even terugkoppelen naar zaterdagavond voor we meters gaan maken. Ik heb namelijk het idee dat ik ontzettend ergens op moet schieten.”

“In mijn optiek was het een avond van doorpakken en uitrollen.”

“Oftewel kortsluiten.”

“Zit jij te denken aan een follow-up?”

“Ik bespreek liever eerst de cijfers.”

“We begonnen bij nul.”

“Oftewel budgetneutraal.”

“Ik probeerde te levelen met wat gasten, maar bereikte nooit het break-even point. Dat target heb ik dus mooi even geparkeerd tijdens mijn bezoek aan de facility manager.”

“Dat is gek, ik heb juist heel veel op buikgevoel afgetikt.”

“Dan kreeg jij andere tools aangereikt?”

“Nee, hoor, ik heb gewoon vooral met de captain of industry aan tafel gezeten, you see? Hij moest zich even comitten en iets deliveren. Uiteindelijk zaten we op een lijn en werd het gewoon een go.”

“FF offline samengevat: je hebt SMART gedacht.”

“Niet helemaal. Het kostenplaatje liep op en ik kreeg geen feedback. De kwaliteitsslag bleef uit.”

“Maar stonden de neuzen dan wel dezelfde kant op?”

“Nou, de situatie behoefde een bilateraaltje, maar we konden helemaal niet downsizen. De focusgroep was te groot om ergens een klap op te geven. Het was een opstapeling van totale Jip en Janneke taal van een of andere bemoeizuchtige typmiep.”

“Oh, die PC-eend van de first floor bedoel je?”

“Ja, die concullega die altijd off-topic gaat.”

“Enfin, laten het wij het vandaag met het oog op damage control centraal houden.”

“Het is nu echt time om out of the box solutions te deliveren. Anders ben ik genoodzaakt om de avond de volgende keer te outsourcen en zwaar te bezuinigen.”

“Oké, het was ook jouw vrijmibo, white knight.”

“Lang verhaal kort: ik ben gewoon heel blij dat de Corporate Alzheimer uitbleef.”